SEO webu pro lokální služby

Pro klienty z Prahy zajišťujeme SEO optimalizaci webových stránek pro lokální služby.

SEO (search engine optimization), neboli optimalizace pro internetové vyhledávače je klíčové pro získávání návštěvnosti z organického vyhledávání. V této souvislosti můžete hojně narazit na pojem SEO optimalizace. Ten ale není úplně přesný. Slovo optimalizace už totiž obsahuje samotná zkratka SEO.

Cílem firem komunikujících s cílovými skupinami pomocí svých webových stránek je, aby obsah jejich stránek byl relevantní k dotazům uživatelů vyhledávačů a vyhledaný odkaz je přivedl na jejich stránky. Zároveň by měl vyvolat konkrétní akci návštěvníka. Všechny tyto kroky mají firmě přinášet konkrétní hodnoty a to zejména zisk. Ovšem i výsledek vyhledávání musí poskytovat takový odkaz, který bude motivovat uživatele k navštívení konkrétní stránky.

SE optimalizace tedy pomáhá vybudovat takové stránky a jejich obsah, které budou odpovídat potřebám a dotazům uživatelů vyhledávačů. Přesný mechanismus procesu vyhledávání není známý, vyhledávače si z logického důvodu toto tajemství velmi dobře střeží, jsou ovšem známy postupy, které mají na úspěšnost stránek ve vyhledávání vliv.

Když se řekne internetový vyhledávač, většině z nás se nejspíše okamžitě vybaví Google a Seznam. Komplexní SEO by však nemělo zapomínat ani na další způsoby internetového vyhledávání. Může jít třeba o různé katalogy nebo sociální sítě.

Pojďme si prakticky vysvětlit, na co všechno kvalitní SEO myslí, co obsahuje, jaké od něj očekávat výsledky a jak tato zvláštní disciplína vlastně vznikla.

 

Jak vzniklo SEO?

Optimalizace výsledků vyhledávání je stará jako samotné vyhledávače. Je to logické. Každý majitel webu měl vždy zájem na tom, aby se jeho obsah lidem objevoval na atraktivních místech, tzn. co nejvýše ve vyhledávači při hledání konkrétního klíčového slova. S rostoucím vlivem internetových vyhledávačů tento trend už jen sílil. Prošel ale velmi zásadním vývojem.

Kořeny optimalizace pro vyhledávače bychom mohli vystopovat v první polovině 90. let minulého století. Šly ruku v ruce s rozvojem internetových vyhledávačů. Na synonymum internetového vyhledávání - Google, byste tehdy ještě nenarazili. Mezi první internetové vyhledávače patřily služby Alta Vista, Excite a Metacrawler.

Google pomalu začal vznikat “až” v roce 1996. Tedy v době, kdy už některým začínalo být jasné, jakým směrem se rozvoj tehdy divokého internetového prostředí ubírá. Divoké byly i počátky SEO. Šlo vlastně o určitou formu hackování, kdy nedokonalé algoritmy ošálil zával klíčových slov nebo stovky a tisíce zpětných odkazů. Dnes už to SEO specialisté mají o poznání složitější.

 

Jak funguje SEO?

Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Přesné fungování internetových vyhledávačů v čele s Googlem, je nejvíce střeženým tajemstvím těchto společností. V rámci zachování relevance výsledků vyhledávání musí své algoritmy držet pod pokličkou. Desetiletí rozvoje SEO, monitorování výsledků a náznaky ze strany Googlu však pomohly vytvořit poměrně komplexní obrázek o tom, jak internetové vyhledávače pracují a jaký obsah mají nejradši. Vše se samozřejmě neustále vyvíjí.

 

On-Page a Off-page faktory

K dalšímu popisu toho, jak vlastně funguje SEO, je nutné rozdělit si obor do dvou základních kategorií. Tím jsou On-Page a Off-Page faktory.

 

On-Page

Jinými slovy jde o všechno, co vidíme na stránkách i z pozice uživatele nebo čtenáře a můžeme ovlivnit z pozice správce webu. Ruku v ruce s on-page optimalizací jde také uživatelská přívětivost a užitečnost daného obsahu. S rozvojem umělé inteligence více než kdy jindy platí, že pokud se obsah líbí čtenářům, bude se líbit také robotům vyhledávačů. On-page optimalizace pracuje s vhodnými klíčovými slovy v textu, interním prolinkováním, optimalizací rychlosti načítání, vhodným přesměrováním a podobně.

 

Nejdůležitější On-Page faktory:

  • relevance obsahu
  • klíčová slova v textu, nadpisech a podnadpisech
  • obrázky, videa, infografiky
  • rychlost načítání stránek
  • technická optimalizace webu
  • přesměrování

 

Off-page

Dobře optimalizovaný obsah je však jen polovinou úspěchu. Druhá část se totiž odehrává za oponou v oblasti, kterou nikdy nebudeme mít stoprocentně pod kontrolou. Těmto faktorům říkáme off-page. Zde hraje roli především kvalita získaných zpětných odkazů. Optimalizace off-page faktorů je základem linkbuildingu. Zpětné odkazy byste měli získávat z autoritativních a kvalitních stránek, které tematicky souvisí s vaším webem. Ideálně byste takové odkazy měli získávat přirozenou cestou. Časy, kdy se odkazy daly nakupovat skrze pochybné linkové farmy po tisícovkách, jsou nenávratně pryč. Dnes by vás Google naopak po pokusu o podobné získání odkazů razantně penalizoval.

 

Nejdůležitější Off-Page faktory:

  • síla a množství zpětných odkazů
  • důvěryhodnost zpětných odkazů
  • síla a povědomí o značce
  • zmínky na sociálních sítích

 

Stále sledujte aktualizace. Google se neustále vyvíjí

Ani sebepovedenější SEO vám nedá žádnou záruku, že výborných výsledků v organickém vyhledávání budete dosahovat i za 3, 5 nebo 10 let. Technologie pádí dopředu mílovými kroky a internetové vyhledávače rozhodně se rozhodně nedrží vzadu. Ač základní principy zůstávají stejné, jsou to právě drobné změny, které je potřeba sledovat a přizpůsobovat se jim. Právě kontinuální rozvoj SEO totiž zajistí skutečně dlouhodobé výsledky. Sledujte aktuální trendy, věnujte pozornost náznakům ze strany Googlu a dalších vyhledávačů a sledujte příležitosti a mezery, které můžete svým skvělým obsahem vyplnit.

 

Realistické přínosy SEO

V předchozích řádcích už jsme naznačili, že budování pozic ve vyhledávačích je běh na dlouhou trať. Společnosti, které vyhledávače provozují, nefungují na povel. Právě naopak. Mají vlastní pravidla, která si zároveň usilovně střeží. Úkolem SEO je tato pravidla odhalit a v maximální možné míře se jim přizpůsobit. Pak vás internetový vyhledávač může odměnit v podobě lukrativních pozic v jeho výsledcích. A věřte, že se to vyplatí. Organická návštěvnost totiž na internetu patří mezi ty nejkvalitnější. Vás navíc nic nestojí.

Pokud se tedy teď pustíte do SEO. Připravte se na to, že výsledky se mohou dostavit nejdříve za měsíce. V dlouhodobém horizontu se vám tato snaha vrátí.

 
3000
3001130003001

Stránka 1 z 1 - 2 položek celkem

  • 92 analyza klicovych slov Kód: 45
    Analýza klíčových slov
    Objednat
    Analýza klíčových slov pomáhá zjistit, jaká slovní spojení používají běžní uživatelé při hledání na internetu. Analyzuje konkrétní tvary, synonyma, jejich hledanost a...

    3 000 Kč
  • 75 seo optimalizace webovych stranek analytika webu Kód: SEO
    SEO optimalizace
    Objednat
    Optimalizace webu (SEO) je úprava webových stránek tak, aby se lépe zobrazovaly ve vyhledávačích, jedná se o neplacené (organic) vyhledávání. V rámci rozsahu domluveného...

    3 000 Kč

Stránka 1 z 1 - 2 položek celkem