Mnoho klientů má dojem, že musí mít super hezký a super nový web, aby se dostali ve vyhledávání na lepší pozice, a že bez super nového a moderního webu to nepůjde. Nenechte se mýlit, takto vyhledávání nefunguje.
Firma Plošiny Brázda se věnuje pronájmem a půjčováním plošin na Šumpersku.
Tato firma má webové stránky, které jsou vytvořené ještě postaru, tzn. že jsou kódovány "natvrdo". To znamená, že pro každou úpravu na webu potřebujete kodéra webu, který rozumí kódovacímu jazyku, díky kterému byl web původně postaven. Takový web nemá žádné klientsky přívětivé administrativní rozhraní, ve kterém lze snadno upravovat texty. Takový web nemá žádné administrativní rozhraní. Pro každou úpravu, např. jen doplnění chybějící čárky nad písmenkem, potřebujete kodéra, který změny provede. V dnešní době se webové stránky už takto nedělají, protože jsou příliš závislé na jediné osobě kodéra, ale dělají se s přívětivým administrativním rozhraním, které umožňuje snadné změny.
To ale neznamená, že takový web nelze ve vyhledávání na Google správně nastavit a dostat na dobré pozice ve vyhledávání. Tudíž i s takto starším webem je možné i nadále pracovat.
Klienta jsme původně oslovili s nabídkou pronájmu firemního zápisu na Google na klíčové slovo "pronájem plošiny Šumperk". Bylo to již někdy v roce 2022. Klient o spolupráci měl zájem, tudíž jsme vytvořili na Google firemní zápis, který jsme optimalizovali na toto klíčové slovo a dostali zápis na první stránku na Google. Veškeré kontaktní údaje nasměrovali na klienta a spolupráce započala na této bázi.
Další průběh spolupráce a výsledky
Rok poté jsme klientovi nabídli, že mu pomůžeme s jeho celkovou online prezentací, která byla velmi zastaralá. Klientův firemní zápis na Google se nezobrazoval pořádně ani v Zábřehu, kde má firma sídlo. Nemluvě o tom, že klient do profilu neměl ani přístup, takže jsme se do něj museli nejprve "nabourat". Firemní zápis na Firmy.cz byl vyplněný napůl. A web klienta se zobrazoval prakticky jen ve chvíli, kdy člověk hledal název firmy.
1) Firemní zápis na Google
Nejprve jsme se do firemního zápisu na Google museli "nabourat", protože klient už dlouhé roky neměl do profilu přístup. Je to relativně běžná věc, se kterou máme bohaté zkušenosti, proto se nám to záhy povedlo. Profil jsme kompletně vyplnili a optimalizovali. Cílové klíčové slovo bylo nastaveno na "plošiny Zábřeh". Během pár dní jsme se na toto klíčové slovo dostali na první stranu na Google.
2) Firemní zápis na Firmy.cz
Profil klienta na Seznamu byl původně zastaralý, neaktualizovaný, nevyplněný. Kompletně jsme dodali texty, vyplnili kategorie a štítky, doplnili do názvu klíčové slovo. Po ročním "uhánění" klienta jsme ještě doplnili detail v podobě titulní fotky. Není to sice technika klienta, ale titulní fotka je klíčová pro úspěch na Firmy.cz: David Brázda - pronájem plošiny, autodoprava (Hrabová) • Firmy.cz.
3) Optimalizace webu pro lokální služby
Jak jsem zmínil výše, web klienta se původně zobrazoval ve vyhledávání pouze ve chvíli, když člověk na Google zadal "Plošiny Brázda", tj. název webu. Jinak bylo zobrazování minimální. Problém v těchto případech není web, ale absence optimalizačních parametrů na webu. Chybělo vědomí klíčových slov a konkrétní zacílení na konkrétní lokace / města v regionu.
Provedli jsme analýzu klíčových slov, ze které vyplynula klíčová slova a lokace:
- Plošiny Šumperk, Zábřeh, Uničov, Mohelnice
- Pronájem plošiny Šumperk, Zábřeh, Uničov, Mohelnice
Zpracovali jsme optimalizační parametry pro web v textové podobě. Klientův kodér a správce webu je vložil do webu. Už během 2 měsíců byl vidět posun ve vyhledávání.
Aktuálně v rámci zvolených klíčových slov na Google "dominujeme", tzn. že máme zpravidla obsazené nejlepší pozice, tudíž má klient obrovský potenciál, že ho budou zákazníci oslovovat s poptávkou služeb.