Případová studie, online marketing: Půjčovna čištění koberců KARCHER Český Těšín, Moravskoslezský kraj

Společnost AUTO GAZDA provozuje autopůjčovnu a půjčovnu dodávek v České Těšíně a v Moravskoslezském kraji.

Klient chtěl rychlé zobrazování nové služby ve vyhledávání na internetu v rámci lokálního vyhledávání v Českém Těšíně a městech v Moravskoslezském kraji. Služba se jmenuje "Půjčovna čištění koberců KARCHER".

 

Průběh spolupráce a výsledky

1) Vytvoření nového webu

Nutno nejprve uvést, že klient svůj web pro autopůjčovnu již má: Půjčovna aut Český Těšín, Karviná, Havířov, Třinec | AUTOPŮJČOVNA NET (autopujcovnanet.cz). A i na tomto webu má zpracovanou nabídku služeb "půjčovny čištění koberců KARCHER": Půjčovna čištění koberců KARCHER Český Těšín | AUTOPŮJČOVNA NET (autopujcovnanet.cz). Nicméně není garantované, že bychom rychle dostali toto klíčové slovo na dobré pozice ve vyhledávání, protože web je primárně určen pro autopůjčovnu a půjčovnu dodávek, což jsou zcela jiné obory, než je půjčovna čištění koberců.

Klient chtěl rychlý způsob, jak se dostat ve vyhledávání na internetu na co nejlepší pozice. Rychle a levně.

Na základě výše uvedených předpokladů jsme se proto rozhodli, že vytvoříme nový jednoduchý web, který přímo v url adrese bude obsahovat celé klíčové slovo a primární lokaci, na kterou cílíme: Půjčovna čištění koberců KARCHER - Český Těšín, Havířov, Karviná, Třinec, Ostrava, Frýdek Místek (pujcovna-cisteni-kobercu-karcher-cesky-tesin.cz). Tento web se primárně tváří jako "speciálka" na půjčovnu čištění koberců v Českém Těšíně. A vzhledem k tomu, že Google se vždy primárně snaží najít "absolutní shodu", nebo co největší podobnost, je s tímto unikátním webem větší šance, že se ve vyhledávání dostaneme na dobré pozice. A hlavně rychle.

 

2) Založení firemního zápisu na Firmy.cz

Google a Seznam nemají automaticky povinnost vědět, že existuje nějaký nový web. Taková povinnost vyhledávačů neexistuje. Proto je důležité dát o sobě vědět kvalitně zpracovaným firemním zápisem, aby nový web vyhledávače rychle zařadili do vyhledávání. My jsme se primárně zaměřili na zápis na Firmy.cz: Půjčovna čištění koberců KARCHER - Auto-Gazda (Český Těšín, Mosty) • Firmy.cz.

Druhý důvod, proč jsme zvolili unikátní web pro vybranou službu, tak je ten, že Firmy.cz nám díky unikátnímu projektu umožňují založit druhý profil na Firmy.cz. Jde o to, že AUTO GAZDA svůj profil již má, a to pro autopůjčovnu a půjčovnu dodávek. Tím pádem máme vyčerpané i dvě možnosti kategorií v rámci neplaceného profilu na Firmy.cz. Tudíž když jsme se rozhodli pro unikátní web, v rámci stejného IČ nám Firmy.cz umožňují založit nový profil, když se bude jednat o jinou kategorii, což "půjčovna čištění koberců" splňuje.

Netrvalo to ani týden a Google si zápis na Firmy.cz "vytáhl" na první stránku pro klíčové slovo "Půjčovna čištění koberců KARCHER Český Těšín" díky absolutní shodě, nebo co největší podobnosti. A to samo o sobě stačí, aby Google, Seznam a další vyhledávače o novém webu věděli. Díky tomu jsme se na první stranu na Google dostali i s webem během necelého jednoho týdne.

Půjčovna čištění koberců KARCHER Český Těšín

 

3) Optimalizace webu s cílením na okolní města

Cíl klienta je se zobrazovat v okolních městech Českého Těšína. Proto jsme si určili následující dvě klíčová slova a následně města, ve kterých se chceme potenciálně zobrazovat.

Klíčová slova:

  • Půjčovna čištění koberců KARCHER
  • Půjčovna čištění koberců

 

Cílová města:

  • Český Těšín, Chotěbuz, Havířov, Karviná, Orlová, Třinec, Jablunkov, Bystřice, Ostrava, Frýdek Místek

 

Aktuální situace je taková, že se již zobrazujeme na některá zvolená klíčová slova a lokality. Ne na všechny, ale na to je příliš brzy. Google web postupně ještě vytáhne na lepší pozice. Navíc je třeba dodat, že se jedná o jednostránkový web, což je pro optimalizaci vždy náročné. Tudíž i kdyby do budoucna nedošlo k příliš velkému posunu, je to ve výsledku velký úspěch.