Online marketing
Pro klienty z Prahy a z celé České republiky zajišťujeme online marketing pro lokální služby, lokální firmy a lokální vyhledávání na internetu.
Internetový marketing neboli marketing na internetu anebo také on-line marketing je v českých odborných knihách definován různými způsoby. Někdy je za internetový marketing označován i e-marketing, nebo elektronický marketing. Ale toto označení není správné, protože e-marketing zahrnuje veškerý elektronický marketing, tedy včetně internetového marketingu, mobilního marketingu, online televize. Do budoucna to může být i přímá komunikace domácí ledničky s on-line obchodem. Internetový marketing v současné době v elektronickém marketingu zaujímá největší podíl.
Další pojem, který je v souvislosti s internetovým marketingem používán, je e-business. E-businessem je nazývána obchodní aktivita, která probíhá prostřednictvím informačních technologií a zahrnuje digitální online komunikaci, online výzkum, ale také online marketing.
A posledním důležitým termínem, který není stále přesně používán, je termín online reklama. V užším pojetí jde o stejný termín jako internetová reklama. V širším pojetí zahrnuje veškerou reklamu, která se šíří jakýmikoliv elektronickými kanály (médii), tedy je to i mobilní reklama, reklama vztažená k místu – GPS, internetová reklama.
Důležité pojmy online marketingu
SEO (optimalizace pro vyhledávače) je soubor technik, které usilují o získání návštěvnosti webu skrze neplacené výsledky vyhledávání. Webové stránky jsou vytvářeny a dále optimalizovány mj. tak, aby je vyhledávače na dotazy vyhledávajících umisťovaly co nejvýše.
PPC (platba za kliknutí) – Ve vyhledávačích se zobrazuje jako sponzorovaný textový odkaz většinou o 3 řádcích. V obsahové síti jako textová, bannerová nebo video reklama. PPC (pay-per-click) program Seznamu se jmenuje Sklik a Googlu Ads. PPC je termín zažitý pro celé inzertní programy.
Reklama v obsahové síti (kontextová reklama) – Obvykle ji nabízí PPC systémy - jelikož spolupracují i s majiteli webů, mohou odkazy zobrazit i mimo samotné vyhledávače. Inzerent může využít různé typy cílení (AdWords, ostatní systémy jen základní typy cílení): cílení na tematické kategorie, zájmy uživatele, kontextové cílení, cílení na konkrétní servery nebo podle předchozí akce uživatele (remarketing).
Display/bannerová reklama je nejznámější formou internetové reklamy. Bannery mohou mít různé formáty/rozměry (nejčastěji se používá cca 8 rozměrů statických, či pohyblivých obrázků). Nejlépe se hodí na brand building, inzerci výhodných nabídek a zaujetí uživatele vizuálním obsahem. Bannery dnes často najdeme umístěné i na malých webech.
Cenové porovnávače zboží (Heuréka.cz, Zboží.cz, Hledejceny.cz) umožňují porovnat ceny výrobků a ověřit kvalitu e-shopů (nejznámější je Ověřeno zákazníky od Heuréky). Platí se metodou PPC. Návštěvnost z cenových porovnávačů se vyznačuje vyšším konverzním poměrem.
E-mailing je internetovou obdobou direct mailu. Seznamy e-mailových adres jsou na prodej a existují firmy, které se specializují na rozesílání hromadných mailů. Nejčastěji se setkáváme s obchodními sděleními (newsletter) a nevyžádanými e-maily (spam).
Social media/Sociální sítě (Facebook.com, Lidé.cz, Líbímseti.cz, Linked.in, Twitter, Google+, Foursquare) umožňují kromě bannerové reklamy také komunikovat s „fanoušky“ a do jisté míry sledovat jejich chování. Facebook například neustále rozvíjí statistické informace, které provozovatelům FB stránek nabízí.
Stránka 1 z 1 - 6 položek celkem
Stránka 1 z 1 - 6 položek celkem