Firemní profil Google
Firmám a podnikatelům vytváříme optimalizované firemní zápisy na Google, tzv. Google My Business / GMB tak, aby byl takový zápis správně vytvořen, aby byl co nejlépe dohledatelný na zvolená klíčová slova. Zaměříme se na textový, ale i grafický obsah firemního zápisu. Prezentace firmy, nebo podnikatele bude takto přínosný pro obchod a zároveň reprezentativní pro klienta.
Firemní profil Google: Důležitý nástroj pro místní firmy
Miliony uživatelů denně vyhledávají obchody, účetní kanceláře, kadeřníky a další služby. Nástroj Firemní profil Google vám pomůže dosáhnout viditelnosti na Googlu, vaši firmu představí a nabídne spousty funkcí a výhod. Komunikujte se svými klienty, poznávejte nové a posilujte důvěryhodnost vlastní značky.
Virtuální vizitka – Firemní profil Google
Původní název Moje firma na Googlu byl koncem roku 2021 změněn na Firemní profil Google.
Firemní profil Google (anglicky Google My Business) je nástroj stejnojmenné společnosti umožňující registraci vlastní firmy, která bude následně zobrazována v rámci služeb Googlu – například ve vyhledávání nebo Mapách. Firemní profil nabízí zákazníkům snadnější přístup k informacím a pokud je firma navíc ověřena, posiluje to její důvěryhodnost. Je to vlastně taková virtuální vizitka, která pomáhá zlepšit SEO off-page faktory.
Uživatelé se mohou podívat na web, zjistit trasu k vám, uložit si firmu do oblíbených nebo rovnou volat. Vizitka zahrnuje také adresu provozovny, otevírací dobu a telefonní číslo. V souvislosti s aktuální situací spojenou s Covid-19 jsou k dispozici také informace ohledně zdraví a bezpečnosti. Případné otázky lze zasílat přímo prostřednictvím Google formuláře. Klient si rovněž může přečíst recenze ostatních uživatelů a na jejich základě se rozhodnout.
Výhody Firemního profilu na Googlu
Správně nastavený Firemní profil na Googlu přináší řadu benefitů:
- Vždy aktuální informace
- Možnost využít mobilní aplikaci Moje firma na Googlu
- Získání nových klientů
- Recenze na jednom místě
Aby bylo možno informace upravovat přímo v prohlížeči, je nutné se přihlásit ke Google účtu, z kterého byla společnost ověřena.
Vytvoření webu na Googlu
Google nabízí možnost vytvořit i jednoduchou webovou prezentaci. Při využití nástroje pro automatickou tvorbu webu použije materiál nahraný v rámci Firemního profilu Google.
Pomocí Firemního profilu na Googlu můžete vytvořit web optimalizovaný pro mobily, který bude reprezentovat vaši firmu.
Web lze dále upravit za použití předchystaných motivů, vlastních fotek, textů a podobně. Ve chvíli, kdy přidáte nové informace o firmě nebo fotky, webová stránka se automaticky aktualizuje.
Stejnojmenná mobilní aplikace umožňuje klientům Googlu udržovat pravidelný kontakt se zákazníky a dalšími uživateli. Prostřednictvím aplikace lze okamžitě:
- Reagovat na zprávy a odpovídat na recenze a otázky uživatelů
- Publikovat příspěvky o aktuálních akcích a nabídkách
- Přidávat nové fotografie
- Sledovat, jakým způsobem uživatelé vaši firmu na Googlu nachází
- Upravovat vzhled firmy v Mapách Googlu a ve vyhledávání
Funkce zobrazení sledujících je k dispozici pouze v aplikaci, naopak smazání účtu nebo převedení vlastnictví s její pomocí nevyřešíte. Aplikace je dostupná v obchodech Google Play (Android) a App Store (iPhone a iPad).
Jednotlivé nástroje Firemního profilu Google
Podívejme se nyní podrobněji na jednotlivé nástroje Firemního profilu Google a možnosti jejich využití:
Otevírací doba
Profil ihned uživateli sdělí, zda máte právě otevřeno, případně v kolik hodin otevřete. Lidé často hledají otevírací dobu o víkendech nebo ve státní svátky. Výhodou je možnost nastavit ji dopředu pro určité dny, například v období dovolených. Svátky nastaví Google automaticky, ale samozřejmě je lze ručně upravit.
Případně pokud jste neustále na telefonu, můžete u profilu nastavit, že jste na telefonu nonstop.
Recenze
Zpětná vazba prodejce či poskytovatele služby často rozhoduje o dalších nákupech klientů, stejně jako samotné recenze. Spravované recenze podpoří budování vztahu s uživateli a umožní vám vyjádřit se k negativním názorům a třeba i dovysvětlit vzniklou situaci. Kladné recenze jsou výbornou motivací pro vás i vaše zaměstnance.
Žádost o recenzi lze zařadit do on-line marketingové strategie, například formou děkovných e-mailů nebo výzvy na sociálních sítích.
Pokud se objeví spam nebo nepravdivé recenze, lze je nahlásit společnosti Google, která se jimi bude zabývat a případně je smaže.
Krátké příspěvky
Lze přidat krátký příspěvek o nadcházející události nebo prodejní akci doplněný o tlačítka „Rezervovat“, „Zjistit více“ nebo „Objednat.“ Pomocí tlačítek můžete uživatele přesměrovat na web či e-shop.
Popis firmy
Profil umožňuje přidat krátký popis firmy poukazující na přednosti a významné spolupráce, případně nastiňující osobní příběh typu „Jsme rodinná firma…“ a podobně. Profil umožňuje text o 750 znacích, ve kterých můžete vše popsat.
Ceník a nabídka služeb
Je možné přidat také služby a produkty včetně jejich cen.
Fotky a videa
Profil společnosti lze doplnit také o multimediální obsah. Maximální délka videa činí 30 sekund.
Dnes a denně uživatelé hledají stovky a tisíce firem podobných té vaší. Jste si jisti, že můžete nabídnout kvalitnější služby a produkty, případně přicházíte na trh s něčím novým? Nepodceňte efektivitu Firemního profilu na Googlu a přibližte se své cílové skupině.
Správa a vlastnictví Firemního profilu Google
Správu účtu lze přenechat on-line marketingové agentuře. V takovém případě je potřeba udělit přístup do Google My Business. To lze provést po přihlášení přes kolonku „Uživatelé.“ Následně stačí zadat e-mail.
Primární vlastník a správce mají možnost přidávat další uživatele a následně s nimi sdílet správu profilu. Primární vlastník se své funkce nemůže vzdát do chvíle, dokud nepřevede primární vlastnictví na jiného uživatele.
Správci nemají možnost odstranit samotný profil ani spravovat uživatele a nemají přístup k některým zásadním funkcím. Ve chvíli, kdy je přidán nový správce nebo vlastník, musí počkat sedm dnů, než získá kompletní přístup ke klíčovým ovládacím prvkům. Pokud se do té doby pokusí operaci provést, je mu oznámena chyba. Patří sem smazání nebo zrušení profilu, odstranění správců nebo vlastníků profilu a převod samotného primárního vlastnictví na jakéhokoli třetího uživatele nebo sebe sama.
Prorazit může být zpočátku náročné. Být dlouhodobě úspěšný, udržet si stávající klienty a získat nové, však není o mnoho snazší. Nástroj Firemní profil Google je stabilní podporou fungující 24 hodin denně a byla by škoda jej nevyužít. V současné době se jedná o standard, bez kterého se zdravě fungující firma neobejde.
Stránka 1 z 1 - 1 položek celkem